سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، بستری ۱۹۸ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های فارس طی شبانه روز گذشته را آماری نگران کننده خواند ‌ گفت: وضعیت کرونا در استان هر لحظه بحرانی تر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 02 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید وحید حسینی چهارشنبه ۱۳ بهمن در نشست امروز ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت شیوع کرونا در فارس گفت: حساسیت مردم نسبت به کروناویروس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته و این موضوع وضعیت استان را بحرانی تر می‌کند.

او با اعلام اینکه طبق رنگ بندی جدید کروناویروس، وضعیت شیراز، زرقان و گراش قرمز شده است، تاکید کرد: هم اکنون زمان بی توجهی و سهل انگاری در برابر کرونا نیست و ضرورت دارد شهروندان بیش از پیش نسبت به این بیماری خطرناک، احساس مسئولیت داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سرایت پذیری بالای اُمیکرون و سرعت انتقال آن در بین افراد جامعه، عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۹۸ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که این امر موجب نگرانی مجموعه سلامت شده است و با تداوم بی توجهی‌ها و سهل انگاری‌ها در برابر این بیماری، با عواقب جبران ناپذیری مواجه می‌شویم.

حسینی ادامه داد: افزایش مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و روند افزایشی موارد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، نشانگر سرعت بالای انتقال و بیماری زایی سویه اُمیکرون است، بنابراین هرگونه بی توجهی، ساده انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، در شدت چرخش و انتقال این بیماری در جامعه تاثیر بسزایی دارد.

او با اشاره به موج ششم کروناویروس، خواستار همراهی و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در افزایش نظارت‌ها در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در اماکن پرتردد شد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان نقش مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس(۱۶ ساعته) در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس توصیه کرد: ضرورت دارد شهروندان در صورت مشاهده علائم ابتلا به کروناویروس، با پرهیز از هرگونه خودمراقبتی، به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

حسینی در ادامه این نشست آخرین وضعیت ابتلا به کروناویروس در مناطق مختلف استان، علل جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، وضعیت بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه کرونا در استان، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و روند انجام تست‌های PCR و سریع، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و روند اجرای اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

او همچنین آمار تزریق واکسن علیه کروناویروس در استان را مورد بررسی قرار داد و بر پوشش گسترده واکسیناسیون در استان، به ویژه تزریق دز سوم در جمعیت هدف تاکید کرد.

برچسب ها: کرونا ، اومیکرون ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار